Wszelkie pytania prosimy zamieszczać w komentarzach do:
posta na profilu Lotniska na Facebook.

W przypadku skarg lub reklamacji zapraszamy także do kontaktu e-mail:
pr@airport-poznan.com.pl.

Jesteśmy do Waszej dyspozycji i służymy pomocą!

 

Wszelkie pytania dotyczące:

    • zmiany rezerwacji lotu lub wycieczek,
    • zwrotu kosztów biletu,
    • bagażu,
    • wymaganych dokumentów uprawniających do odbycia lotu oraz
    • dodatkowych usług,

prosimy kierować bezpośrednio do linii lotniczych lub organizatorów wycieczek.

Przydatne informacje

Poniżej informacje, linki do stron internetowych, na których linie lotnicze zamieszczają instrukcje dotyczące postępowania w przypadku odwołanego rejsu oraz inne informacje przydatne w obecnej sytuacji.

Ryanair

Przewoźnik zaleca swoim pasażerom wypełnienie formularza zwrotu pieniędzy ONLINE.

  • Pasażerowie, którzy mieli podróżować w marcu/kwietniu mogą bezpłatnie zmienić datę oraz kierunek zarezerwowanego lotu (uwaga: za darmo można zmienić tylko pierwotny kierunek połączenia).
  • W przypadku zmiany destynacji na kierunek, którego cena jest droższa, pasażer ma obowiązek dopłacić różnicę w cenie.
  • Nie można zmienić daty odwołanego rejsu na kwietniową.
  • Możliwość anulowania/zwrotu pieniędzy za bilet dotyczy tylko tych pasażerów, których loty zostały odwołane. O odwołanych połączeniach przewoźnik informuje za pomocą SMS-ów i e-maili.
  • Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

 


 

Wizz Air

  • Przewoźnik zwraca pełną kwotę płatności za anulowaną rezerwacją (tj. całkowitą opłatę) na konto WIZZ pasażera (w przypadku pierwszego lotu i, w stosownych przypadkach lotu powrotnego) dodatkowe +20% jako bonus w postaci kredytu na koncie WIZZ. Po przesłaniu kredyt będzie do dyspozycji pasażera przez dwa lata. Kredyt można wykorzystać do zakupu dowolnych lotów / usług Wizz Air w ciągu najbliższych dwóch lat.
  • Istnieje również opcja zwrotu środków przelewem bankowym lub na rachunek karty (zamiast kredytu na koncie WIZZ). W takim przypadku należy pamiętać, że wcześniej wspomniane dodatkowe 20% nie zostanie wypłacone. W ciągu dwóch tygodni przewoźnik wyśle pasażerom dodatkowy e-mail ze wszystkimi niezbędnymi instrukcjami i szczegółami dotyczącymi zwrotu 100% kosztów.
  • Wizz Air poinformował, że wraz z wprowadzeniem automatycznego procesu zwrotów, najpóźniej do 14 kwietnia 2020 roku, zostanie tymczasowo wyłączona rejestracja reklamacji online.
  • Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

 


Procedura zmian i zwrotu biletów na stronach lot.com

jak wrócić do Polski samolotem: #LOTdoDomu

PLL LOT

UWAGA!
Na stronie lot.com jest możliwość zakupu biletu na pojedyncze wyloty Warszawy (m.in. do Wielkiej Brytanii).

 


SAS

Informacje o odwołanych lotach, zwrot kosztów, zmiana rezerwacji na stronach flysas.com.

 


Pamiętajcie o serwisach internetowych, dzięki którym możecie dowiedzieć się, w jaki sposób wrócić do Polski z różnych zakątków świata:

Na naszym lotnisku nie funkcjonują obecnie punkty handlowe i gastronomiczne. Terminal jest otwarty – na jego teren wejdziecie głównym wejściem prowadzącym na halę odlotów. Na tablicy lotów wyświetlamy aktualne statusy lotów.