- Bezpieczeństwo
- Czwartek, 4 kwietnia 2024
Paczkomat® InPost w strefie kontroli bezpieczeństwa!
Nowa usługa w terminalu pasażerskim Portu Lotniczego Poznań-Ławica!
Pasażerowie podróżujący z poznańskiej Ławicy od 3 kwietnia 2024 roku mogą skorzystać z nowego udogodnienia. Port Lotniczy wychodzi w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, oddając do dyspozycji urządzenie Paczkomat® InPost.
Paczkomat® uruchomiono z myślą o podróżnych, których przedmioty przewożone w bagażu podręcznym zostały zakwestionowane w trakcie kontroli bezpieczeństwa. Paczkomat® InPost zlokalizowany jest w terminalu pasażerskim Poznań Airport, w Hali Odlotów, po wejściu do obszaru kontroli bezpieczeństwa.
Dla kogo jest to urządzenie?
W sytuacji, gdy w bagażu podręcznym znajdzie się przedmiot, który jest zabroniony do przewozu w kabinie samolotu, a który powinien znaleźć się w bagażu rejestrowanym – na przykład perfumy we flakonach o pojemności powyżej 100 ml, pamiątki stanowiące dla pasażera wyjątkowy element sentymentalny mogący łudząco przypominać lub imitować przedmiot zabroniony, teraz pasażer może wysłać go za pomocą urządzenia Paczkomat® do innej maszyny InPost lub na wskazany adres. Dotychczas taki przedmiot, zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa, musiał zostać wyrzucony.
Przedmiot, który zostanie zakwestionowany podczas kontroli bezpieczeństwa, a jego właściciel zdecyduje się na usługę Paczkomat®, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio okleić. Następnie pasażer w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować przedmiot w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia Paczkomat®. Przesyłkę nadaje się poprzez aplikację InPost Mobile. Paczkomat® na lotnisku umożliwia wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem pod wskazany adres. Po umieszczeniu przesyłki w urządzeniu, pasażer będzie mógł przejść kontrolę bezpieczeństwa.
Dyrektor Marketingu i Handlu Portu Lotniczego Poznań-Ławica, Magdalena Pawelczyk tak komentuje wprowadzenie nowej usługi:
„Bardzo nas wszystkich cieszy, że Port Lotniczy Poznań dzięki współpracy z firmą InPost, dołączył do grona nielicznych lotnisk w Polsce dbających o przedmioty nieloty. Udogodnienia i komfort naszych Pasażerów są dla nas kluczowe, jak również wprowadzanie nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań. Jestem przekonana, że nowa usługa będzie nieocenionym wsparciem i spotka się z pozytywnym odbiorem naszych Pasażerów.”.
„Innowacyjne rozwiązania InPost, mają na celu ułatwianie życia klientom w codziennych sytuacjach. Cieszę się, że nasi użytkownicy z entuzjazmem przyjęli usługę maszyn Paczkomat® na lotniskach. Rozwiązuje ona częsty problem dotyczący konieczności wyrzucenia wartościowych przedmiotów, których nie można wnieść na pokład samolotu. Klienci oczekują, że nasze rozwiązania będą dostępne jako standard w każdym porcie lotniczym, ponieważ eliminują stres podczas kontroli bezpieczeństwa, a w dodatku usługi InPost są proste, szybkie i wygodne. Teraz do funkcjonalności oferowanych na lotniskach w Warszawie, Katowicach i we Wrocławiu dołącza Poznań – tu też pasażerowie nie muszą się martwić, że utracą cenne przedmioty podczas kontroli bezpieczeństwa” – podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
Przeczytaj także
-
UWAGA! Przypominamy o konieczności przybycia na lotnisko z co najmniej dwugodzinnym wyprzedzeniem (2h).
FAST TRACK pomoże Ci zaoszczędzić cenny czas i uniknąć kolejek ZAMÓW USŁUGĘ
-
Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zapoznaj się z Polityką Prywatności.